Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου 2011

EuroCharity: το σημείο συνάντησης της επιχειρηματικότητας και της κοινωνίας των πολιτών - συνέντευξη με τον Γ. Τσιακαλάκη

Πώς προέκυψε και τί είναι η EuroCharity?
    H εταιρεία EuroCharity ιδρύθηκε το 2006 με σκοπό να προσφέρει καινοτόμες on-line και off-line υπηρεσίες σε θέματα που σχετίζονται με την εταιρική υπευθυνότητα, την πράσινη οικονομία, την αειφόρο ανάπτυξη και την επιχειρηματική αριστεία. Στα μέλη της περιλαμβάνονται εταιρείες, μη κυβερνητικές και μη κερδοσκοπικές οργανώσεις, δημόσιοι φορείς, εκπαιδευτικά ιδρύματα, Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, επαγγελματικά σωματεία, σύλλογοι και άλλοι φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
    Οι ηλεκτρονικοί οδηγοί Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και Πράσινης Οικονομίας λειτουργούν στο www.eurocharity.gr για το ελληνικό κοινό και στο www.eurocharity.eu σε ευρωπαϊκό επίπεδο (European portal).
    Tο ηλεκτρονικό newsletter, η διοργάνωση συνεδρίων και άλλων εκδηλώσεων, η ενότητα Members-to-Members και η ετήσια έκδοση EuroCharity Yearbook συμβάλλουν στη δυναμικότερη προβολή του κοινωνικού και περιβαλλοντικού έργου των μελών της EuroCharity χτίζοντας γέφυρες μεταξύ αυτών, της αγοράς και της κοινωνίας μέσα στην οποία λειτουργούν.

    Τί σημαίνει ΕΚΕ? Ποιους τομείς αφορά?
      Η εταιρική κοινωνική ευθύνη είναι ο κώδικας αρχών, αξιών και δράσεων των κυττάρων της επιχειρηματικότητας, δηλαδή των εταιρειών, που φέρει στο επίκεντρο τον άνθρωπο, την κοινωνία και το περιβάλλον.
      Είναι πραγματικά ελπιδοφόρο ότι σε μία περίοδο πολυεπίπεδων προκλήσεων διεθνώς, όλο και περισσότερες εταιρείες αναγνωρίζουν την κοινωνική τους ευθύνη με τρόπο όλο και πιο σαφή, θεωρώντας την ως μέρος της ταυτότητάς τους. Ζητούμενο των εταιρειών αυτών είναι να διασφαλίσουν την τήρηση ηθικών προτύπων στους τρεις άξονες της αειφορίας: περιβάλλον, κοινωνία και οικονομία. 

      Στα πλαίσια της ανάπτυξης της ΕΚΕ, τί ποσοστό κατέχουν προγράμματα που σχετίζονται με το περιβάλλον και την οικολογία?
        Η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης των εταιρειών παγκοσμίως. Οι σχετικές πρωτοβουλίες που υλοποιούνται συνήθως αφορούν τόσο στην προσπάθεια περιορισμού των ρύπων που προκύπτουν από τη λειτουργία τους, όσο και στη συνεισφορά στην αειφόρο ανάπτυξη μέσα από την επιχειρηματική τους δράση και την ευαισθητοποίηση του κοινού.
        Κινούμενη σε αυτή την κατεύθυνση και η EuroCharity στηρίζει κάθε αξιόλογη δράση σχετική με τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και τα φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα. Μάλιστα πρόσφατα η εταιρεία μας πιστοποιήθηκε  και για την ουδετεροποίηση του ανθρακικού της αποτυπώματος καλώντας και τα μέλη της αλλά και κάθε εταιρεία να πράξει το ίδιο.

              Μπορούμε να πούμε ότι η ΕΚΕ αποτελεί τον συνδετικό κρίκο μεταξύ των επιχειρήσεων 
              και της κοινωνίας. Τί εμποδίζει και τί ενθαρρύνει την ανάπτυξη της ΕΚΕ στην Ελλάδα?
          Η χώρα μας υποδέχτηκε αρχικά με αρκετές επιφυλάξεις την ιδέα ότι και οι επιχειρήσεις μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην κοινωνική ανάπτυξη και πρόοδο. Η κατάσταση αυτή όμως σταδιακά αλλάζει. Πρόκειται για μία διαδικασία κοινωνικής μεταβολής που θα συνεπιφέρει σημαντικές αλλαγές στην κοινωνική μας οργάνωση και στον τρόπο σκέψης και δράσης.
          Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις ενσωματώνουν την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη στη λειτουργία τους και προσπαθούν να τη βελτιώνουν και να την επεκτείνουν χρόνο με το χρόνο. Υπάρχουν, βέβαια, και άλλες επιχειρήσεις, οι οποίες απλά ακολουθούν το παράδειγμα των δυνατών και προσπαθούν να μιμηθούν τις πρακτικές τους, χωρίς να συνειδητοποιούν απόλυτα το νόημά της, ταυτίζοντάς την ως μία επικοινωνιακή δραστηριότητα.
          Με δεδομένο ότι το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων αυξάνει σημαντικά καθώς συμφιλιώνονται σταδιακά με τις αρχές της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, και διερευνούν ζητήματα που αφορούν το περιβάλλον, το ανθρώπινο δυναμικό και την κοινωνία στο σύνολό της, το παράδειγμα των μεγάλων αλλά και των μικρότερων επιχειρήσεων που αντιλαμβάνονται την ύπαρξή τους ως ενός ενεργού πολίτη, θα βοηθήσει σε μία μελλοντική, περισσότερο κοινωνικά υπεύθυνη συμπεριφορά τους.
                Πείτε μας δύο παραδείγματα προγραμμάτων ΕΚΕ που σας έκαναν εντύπωση.
            Υπάρχουν πραγματικά πολλά αξιοσημείωτα παραδείγματα προγραμμάτων ΕΚΕ εταιρειών-μελών της EuroCharity που θα μπορούσαμε να αναφέρουμε. Δε θα ήθελα να ξεχωρίσω κάποια, καθώς κάθε τέτοια δράση παρουσιάζει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και επιτελεί ειδικό σκοπό που την καθιστά μοναδική. Η ουσία άλλωστε στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη δε βρίσκεται απαραίτητα στην πρωτοτυπία του τρόπου με τον οποίο θα εκφραστεί, αλλά στο πως η εταιρεία θα επιτύχει να καταστεί ενεργό κύτταρο της κοινωνίας μέσα στην οποία δραστηριοποιείται και αναπτύσσεται.
            Στην ίδια λογική κινείται και η EuroCharity, η οποία ως ένδειξη της δικής της εταιρικής υπευθυνότητας παρέχει δωρεάν υπηρεσίες προβολής και επικοινωνίας σε πάνω από 350 Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις σε όλη την Ελλάδα, ενώ κάθε χρόνο αποδίδει ένα σημαντικό ποσοστό των κερδών της σε ορισμένες από αυτές μέσα από μία online ψηφοφορία, όπου οι επισκέπτες του portal www.eurocharity.gr ψηφίζουν τα προγράμματα ΜΚΟ που κρίνουν ότι πρέπει να χρηματοδοτηθούν από την εταιρεία μας.
              
            *Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Γιώργο Τσιακαλάκη, 
            Business Development Manager της EuroCharity

            Δεν υπάρχουν σχόλια:

            Δημοσίευση σχολίου